Smo oblikovalci. Smo proizvajalci blaga. Smo Takoy.

 

 


V kino hodimo s 3D očali na najbolj dobičkonosen film vseh časov – Avatar – medtem ko svet pretresa finančna kriza. Vse velike firme, kot so Google, Amazon, Apple ali Disney, pravijo, da so začele v garaži. Tudi mi – v dnevni sobi in kleti družinske hiše. V majhni vasi na vzhodu Slovaške začenjamo pisati zgodbo podjetja Takoy.

Takrat še ne razmišljamo o blagu, ampak odpiramo prve spletne trgovine doma in v tujini.

Ukvarjamo se tudi z modo, poročnimi dekoracijami in pohištvom.

Ravno pri slednjem pa ugotovimo, da si ljudje pogosto kupujejo pohištvo zaradi oblazinjenja – torej blaga z zanimivim dizajnom.

 

Po skoraj desetih letih izkušenj s spletno prodajo se začnemo posvečati blagu. S pomočjo notranjih in zunanjih oblikovalcev pripravljamo unikatne motive, ki jih tiskamo na široko paleto materialov – od bombaža, lanu, pa do poliestra. Naš slogan postane: »Blago, kot ga drugje ne boste našli.« To je leto, ko nastane Takoy, kot ga poznate danes.

Zaposlimo prve sodelavce. Naša baza je še vedno družinska hiša, a blaga je kmalu toliko, da nimamo več kam sesti. Ja, tudi razgovore vodimo v dnevni sobi med rolami blaga. :)

 

 

Prichaja zloglasni covid. Ljudje množično šivajo maske in blago postane iskano kot zlato. V prvih tednih in mesecih Takoy izjemno zraste. Sooči se z velikimi izzivi, povezanimi z zadovoljevanjem povpraševanja.

 

 

Zaradi rasti števila strank moramo povečati ekipo – iz 15 na 60 ljudi v šestih mesecih. Družinska hiša ni več primeren prostor ne za skladišče, ne za delo.

Naši skladiščniki izvedejo pravi podvig – v enem tednu preselijo celo podjetje v novo skladišče 10 km stran, ne da bi pri tem ustavili obdelavo naročil.

 

 

Prvič se uvrstimo na tekmovanje ShopRoku (trgovina leta), ki ga organizira spletni portal Heureka. Osvojimo 2. mesto v kategoriji Kakovost – Galanterija.

 

Do zdaj smo vzorce in lastne dizajnerske izdelke delali sami, s končnimi produkti so nam pa pomagali zunanji partnerji. Marca začenjamo tiskati blago z lastnimi stroji – softshell in poliester.

 

 

Tri mesece kasneje dodamo še manjši stroj za galanterijo, ekipa v proizvodnji pa zraste s 3 na 5 ljudi.

Na tekmovanju ShopRoku ponovno osvojimo 2. mesto – tokrat že tudi na Češkem.

Ob koncu leta izide daljši intervju z našim direktorjem Borisom Gogolom – ne o številkah, ampak o vrednotah in odnosu do zaposlenih.

 

 

Članek si lahko preberete tudi vi – s pomočjo prevajalnika.

 

Poznate rek: »Majhen korak za človeka, a velik za človeštvo.« Ne, nismo poleteli na Luno, a naredili smo velik korak k lastni proizvodnji. In to v parih mesecih.

 

 

Maja smo namestili nov tiskarski stroj za bombaž. Tiskarna je tako velika, da naš trenutni prostorom ne ne bo dovolj, zato potrebuje ločeno stavbo.

 

 

Junija tja preselimo celotno proizvodnjo. Skladišče in administracija pa ostaneta na starem mestu.

Da se na vzhodu Slovaške oblikuje in proizvaja blago, ki žane uspeh po Evropi, je opazila tudi revija Forbes. Z našima ustanoviteljema Tatiano in Borisom so opravili prvi daljši intervju, v katerem lahko podrobneje preberete o naših začetkih.

 

 

Če vas bolj kot številke in statistika zanima človeška plat podjetja, so za portal Slovo+ spregovorili o tem, kako je biti kristjan v poslu.

Članek si lahko preberete tudi vi – s pomočjo prevajalnika.

 

Prvič zmagamo v kategoriji Cena kakovosti v tekmovanju ShopRoku na Slovaškem, na Češkem smo med finalisti.

Uspelo nam je zmagati »na obeh frontah«. Branimo prvo mesto v tekmovanju ShopRoku na Slovaškem in dodamo zmago tudi na Češkem. To priznanje je za nas velika zaveza, da delamo stvari še bolje.

 

Na primer tudi s podporo mladim talentom. Postanemo partner Šole za umetnostno obrt in pokrovitelj nagrade Úsvit – nagrada za študentski dizajn 2023.

 

 

V šestih letih smo se razširili v dvajset držav, zaposlujemo 90 ljudi, naše vzorce pa lahko srečate na sprehodu, na letališčih, na počitnicah in tudi na modnih pistah.

 

 

V časopisu Hospodárske noviny so naši zgodbi namenili celotno tiskano prilogo magazina »Prečo nie?!« (Zakaj ne?).

 

Članek si lahko preberete tudi vi – s pomočjo prevajalnika.

 

Na začetku leta smo dobili idejo organizirati redna neformalna srečanja, na katerih bi delili naše izkušnje iz sveta spletne trgovine. Udeležujejo se jih naše stranke, študenti in vsakdo, ki želi kaj novega izvedeti ali se poslovno povezovati.

 

 

V letu smo organizirali 8 srečanj, kjer smo se posvetili kadrovskim in marketinškim temam, se malo izobraževali, malo poslušali … in na splošno pomagali ustvariti skupino aktivnih ljudi, ki želijo razvijati sebe in svoje okolje.

 

 

 

Kultura podjetja

 

 

Takoy še vedno raste. Najintenzivnejšo rast smo doživeli prav v času covida, ko smo se v nekaj tednih povečali iz 15-članske ekipe na več kot 60 ljudi.

Z rastjo števila zaposlenih je nastala potreba po ustvarjanju organizacijske strukture, nastavitvi notranjih pravil in dogovoru o skupni viziji, saj če želimo biti najboljši, moramo biti vsi na isti valovni dolžini.

Dogovorili smo se o štirih temeljnih vrednotah, na katerih Takoy stoji:

 

 

Gradi odnose

 

 

Ne gre le za to, da se obnašaš tako, kot želiš, da se drugi obnašajo do tebe.

Oglasi se prvi, ne čakaj in nagovori sodelavce. Pomagaj jim pri težavah. Ustvari vzdušje varnosti, sprejemanja in prijateljstva. Del podiranja pregrad je tudi to, da se vsi v podjetju tikamo.

 

 

Podjetje nastavi procese, plača teambuildinge, zagotovi kavo in pecivo. A odnose gradijo ljudje. Če razmišljaš podobno, imaš pri nas mesto.

 

 

 

Govori odprto, resnično in pošteno

 

 

Navznoter, a tudi navzven.

Iskrena povratna informacija človeka premika naprej. Nauči se jo vedno podati prijazno in resnično.

In nauči se jo tudi sprejeti. Ne pozabi pohvaliti, če je nekaj uspelo. Opozori, če kaj ni v redu.

Ne govori za hrbtom tistega, kar ne bi povedal tudi v obraz.

In drži obljube.

 

 

Prevzemi odgovornost za svojo uspešnost

 

 

Tvoj cilj je biti jutri malo boljši kot danes. In za to odgovarjaš samo ti.

Spreminjati druge ljudi je mamljivo, a zelo težko, če ne nemogoče.

Če želiš nekaj spremeniti, začni vedno pri sebi. Morda boš s tem navdihnil druge.

 

 

Nihče te ne bo prisilil k napredku, če sam nočeš. Vedno zanesljivo deluje le tvoja notranja motivacija.

In kjer ni odgovornosti za lastne rezultate, se sčasoma pojavi nezaupanje – in z njim nadzor. Ta pa nikomur ni prijeten.

 

 

Prispevaj ideje na svojem delovnem mestu

 

 

Rast je le stranski produkt inovacij.

Največji sovražnik današnjega uspeha je tvoj včerajšnji uspeh.

 

 

Pomembno je, da ne odnehaš pri procesih in nalogah. To, da je nekaj doslej delovalo na določen način, ni razlog, da tako ostane. Sprašuj se »zakaj?«, dvomi v ustaljene postopke, če se ti zdijo neučinkoviti.

Opazuj težave, opazuj podrobnosti, ki otežujejo delo in življenje, in poskusi zanje najti rešitev. Ni nujno, da je 100-odstotna. Če se premakneš vsaj za en korak, se premakne celotna ekipa.

In še noben vodja ni bil žalosten, ker se je njegova ekipa izboljšala.